3 Ekim 2011 Pazartesi

Peri tozu-Memnu’ya veda



P:Neden o zaman?
M:Ben korkuyorum
P:Seni korkutan ne?
M:Bu insanların yanında ,onlara benzerken,benzemekten korkarken,değişimi durduramamak..
P:Ben sana yardım ederim.
M:Ben kendime yardım edemezken, bu sana haksızlık...
P:Terazinin dengeleri burada parmak ucunda! Ne yana bastırmak istersen orası ağır basıyor…
M: Lütfen konuşma…
P:Neden?
M: Doğruları duymak canımı acıtıyor sadece…

Sustu Memnu..Derin bir sessizliğe gömüldü içinde akan gözyaşları..Şarabından bir yudum aldı.Baktı uzun uzun..Berraktı kadehin içi..Keşke diye düşündü.Keşke bende bu kadar berrak olabilseydim..Kıza baktı..Haklıydı..Yeniydi buralara.Anlamıyordu buradaki düzeni.Çabalıyordu ama anlayamıyordu. Buradaki rezil hayata bir kurban daha hı?diye düşündü..Yazık olacaktı;çünkü kız hak etmiyordu.Buraların kaldıramayacağı kadar ağırdı..Hep böyle değil miydi zaten?

Hep giderlerdi…

Harcanası hayatlar yaratırdı burası.Memnu her şeyin farkındaydı aslında.Ama engel olamıyordu işte kendine.İnsanların söz mezesi olmak onun tarzı değildi.Aslında mezelere kadeh olmuştu kendisi de.Biliyordu;ama inkar etmek daha kolaydı…İnkar edip yoksayabilirdi kendi kendini ..Ama bir başkası için bunu yapabilecek gücü yoktu..Biliyordu ki her giden onun için de bir kaybedişti..

Huzursuzca kafasını kaldırdı,kıza baktı..Kız ağlıyordu.Yıkıldı ama sustu..

Haykırmak istiyordu. Aptalın tekiyim diye bağırmak ve gitmek istemiyorum demek istiyordu...

O sustu,kız ağladı…

Kız ona baktığında gözleri parıl parıldı..Gözyaşlarıyla hayat bulmuştu en yeşil mavilikler..Korkusuzdu kız ama değer verdiklerini kaybederken solgun olurdu hep .Kaybetmemek için savaş verirdi, çırpınırdı..Çünkü her giden yüreğine dokunmuştu..Dost,arkadaş,sevgili…Her gidiş bir kaybedişti onun için de…

Kalktı solgunca..Otobüse kadar eşlik edeyim sana dedi..Memnu kalktı..Sessizce yürüdüler gara doğru..Memnu otobüse bindi,yüreğini otobüsün basamaklarında çiğneyerek yerine geçti..Cama dayadı kafasını ve tekrar onu gördü..Hoşçakal vazgeçmek zorunda kaldığım, hayalimde ki hayat dedi içinden..

Kız baktı,son damla gözyaşı süzüldü yanaklarından..
Hoşça kal hayallere hapsolan hayat dedi..
Hoşça kal…


2

Hiç yorum yok: