31 Temmuz 2012 Salı

Peri Aforizmaları

-''Kısaca şunu söylemek istiyorum Milena: etrafındakilerin o ulaşılmaz zekilikleri ile hayvanca sersemliklerine karşı senin haklı olduğuna inanmamış olsaydım bu kadar ilgilenebilir miydim seninle? koskoca okyanusların dibindeki bir avuç toprak o baskıya nasıl dayanıyorsa sen de öyle dayanmalısın Milena. Bugüne kadar insanlara tahammül edebileceğimi yeryüzü ile başa çıkabileceğimi düşünmezdim hiç. Ama sen şunu öğrettin bana dayanılmaz olan aslında yaşam değilmiş, insanlarmış.''


-''Varlığını dinle. Sürekli olarak sana ipuçları veriyor; o sakin, küçük bir ses. Sana bağırmıyor, bu doğru. Ve biraz sessiz olursan kendi yolunu hissetmeye başlayacaksın. Olduğun kişi ol. Hiçbir zaman başkası olmaya çalışma ve olgunlaşacaksın. Olgunluk bedeli ne olursa olsun kendin olma sorumluluğunu kabul etmektir. Kendin olmak için her şeyi riske atmaktır.''


-''Her şey akılda başlar ve akılda biter sanırlardı. Halbuki düşünen sadece beyin değil tüm organlardır. Ve hepsi geceleri yaşamdan gündüze yenik düştüler. Sona yaklaştıkça, kullanım süresi dolan bir makine gibi adeta beden pillerinin biteceğini düşündüler. Onlar için hayat buydu. Robot ya da kukla olmak… Herhangi birisi veya her ikisi.''